Het gesprek met Alain Vidalies vandaag in Brussel zal ongeveer zo verlopen:
‘Allo Alain’,
‘Ja Mansveld?’ Klinkt jolig
‘Alain ik kon je gisteren niet bereiken, ik zou graag willen weten wat de aangekondigde ontslagen bij Air France voor KLM betekenen?’
Korte stilte daarna streng. ‘Wilma wij hebben belangrijker zaken aan ons hoofd, ik was met mijn baas Valls op reis, wij gaan ons bij het oplossen van het Air France probleem niet laten leiden door problemen bij ons filiaal in Nederland. Hadden jullie KLM maar niet voor een habbekrats moeten verkopen.
Loopt door.
Bericht aan Tweede Kamer: goed gesprek gehad
In alle eerlijkheid…..dit is nou net het ene dossier dat waarschijnlijk niet te verwijten is aan Mansveld, maar wel aan Dhr van Wijk en aan de limburgse pias die regelmatig staat te hossen op de olympische spelen met WA en Rutte.
Dat de politiek dient in te grijpen, dat is duidelijk. Maar men durft niet, bang voor de brusselse regeltjes die de Fransen wel probleemloos aan hun laars lappen.
De val van KLM zou natuurlijk een tragedie zijn voor de nederlandse economie, maar Schultz, Kamp en Rutte zijn nergens te bekennen.
Ik denk dat de enige weg is de KLM los te weken van Air France, want Nederlanders en Fransen zijn geen goede zakelijk culturele combinatie, maar wie is nog geïnteresseerd in KLM? Het ziet er zeer somber uit
Begrijp ik, maar heel veel airlines maken gebruik van overheidssteun. De uitstraling van KLM – de oudste luchtvaartmaatschappij – over de hele wereld is gigantisch voor Nederland, het suggereert dat NL een veel belangrijker land is dan het in werkelijkheid natuurlijk is met zijn 100×250 km.
Door het strikt volgens van EU-regels en door het verkwanselen aan AirFrance heeft men een enorme asset weggegeven, de economische schade voor andere nederlandse sectoren zal geweldig zijn.
Jammer dat de nl-politici te laf zijn om in te grijpen.