Slapende reuzen Unilever en AkzoNobel

slapende-reuzen

Unilever is wakker geschrokken door de plotselinge belangstelling van Kraft Heinz. Een van de oer-pilaren van het concern, namelijk de margarine activiteiten, met als sterkste merk Becel moet nu snel worden verkocht. Unilever verdient veel meer met cosmetica zoals met het merk Dove. Europeanen zien meer in waarde creatie bij stakeholders dan alleen voor shareholders zoals de Amerikanen. Maar als naakt kapitalisme voor de deur staat wordt al dat mooie maatschappelijke gepraat snel vergeten dan moeten de kosten omlaag, de winst en dividend omhoog; onrendabel activiteiten moeten worden afgestoten. AkzoNobel belaagd door PPG zal volgen tenzij dat te laat is.

Gepubliceerd door

grimbertrost

Strateeg en schrijver, bedrijfseconoom, historisch geïnteresseerd, verslaafd aan muziek, Politiek sociaal-liberaal. Kritisch supporter van EU en Christelijk/Joodse cultuur, bezorgd over Islamisering NL