Innovatiefste onderneming en pofbroeken

pofbroek

Salesforce is dit jaar weer, na twee jaar Tesla te moeten laten voorgaan, door Forbes uitgeroepen tot de meest innovatieve onderneming ter wereld. Het dankt die koppositie aan de hoogste ‘innovatiepremie‘: verschil tussen marktkapitalisatie en netto contante waarde van bestaande activiteiten. In de top-vijf staan ook Tesla, Amazon en Netflix. Als we Unilever India en Indonesië niet toerekenen aan het moederconcern doet geen enkel Europees bedrijf mee bij de top twintig. Innovatie is een strijd tussen voornamelijk nog Amerikaanse ondernemingen en een toenemend aantal Aziatische. Europa wordt een museum waar wij in toenemende mate in klederdracht (pofbroek) buitenlandse toeristen rondleiden.

Gepubliceerd door

grimbertrost

Strateeg en schrijver, bedrijfseconoom, historisch geïnteresseerd, verslaafd aan muziek, Politiek sociaal-liberaal. Kritisch supporter van EU en Christelijk/Joodse cultuur, bezorgd over Islamisering NL