Nederland en winkelcentra

markthal_rotterdam

Vele tientallen winkelbedrijven zoals VD zijn failliet gegaan. De sector winkelbedrijven krijgt zware klappen van online aanbieders als Bol.com en Wehkamp. Veel bedrijven van het middensegment dus niet luxe/exclusief en niet goedkoop zijn niet met hun tijd meegegaan. Er zijn nieuwe agressieve winkelvormen als Action, die snel terrein veroveren. Er is vergeleken met andere landen teveel winkelruimte. Globalisering blijkt een noodzakelijke voorwaarde om op schaal te komen en innovatie van het ene land naar het andere door te geven. Banken sluiten bedrijven die niet meer kredietwaardig zijn. De toekomst is aan swingende nieuwe centers als Markthal in Rotterdam, Batavia en wellicht grote malls met veel gezelligheid

NB: samenvatting artikel Jalta

Gepubliceerd door

grimbertrost

Strateeg en schrijver, bedrijfseconoom, historisch geïnteresseerd, verslaafd aan muziek, Politiek sociaal-liberaal. Kritisch supporter van EU en Christelijk/Joodse cultuur, bezorgd over Islamisering NL

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *